Pagina's

zaterdag 5 juli 2014

Bloemenpracht

De jaartafel.

Deze prachtige zelf gehaakte bloemenslinger, kreeg ik van een vriendin en collega.


Een van de kinderen van mijn Poppelijne mijn kinderopvang nam afscheid. Ik kreeg een grote bos zonnebloemen. 
En tot mijn grote verrassing kreeg ik de volgende ochtend op school twee emmers vol met bloemen van de vierde, vijfde en zesdeklassers. Aan alle mooie liedjes komt een einde en nu dus ook, tot mijn grote spijt, aan mijn tijd als dirigente van het schoolkoor. Ik zal het ontzettend missen!! Het was een van mijn grootste passies.







De geur in huis is vol van zoete, honing bloemen. Soms is hij wat op de achtergrond en vergeet je haast dat hij er is om dan plotseling door een diepe haast bedwelmende vlaag weer herinnerd te worden aan al dat moois.


Er zat ook een tak van een vijgenboom bij. Deze komt van een oud leerling van mij. Ik zal deze koesteren en verzorgen als ware het een van mijn eigen kinderen. En ik hoop vurig dat hij wortel wil schieten zodat ik hem in een pot kan vertroetelen en groot brengen, om hem daarna op een fijne zonnige plek in onze tuin te zetten.
Ik houd jullie op de hoogte.

Lieve groet,
Marilke Jorinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten