Pagina's

donderdag 1 mei 2014

Hiep, hiep, hoera! Elke 5 jaar!


1 Mei 2009 werd Elke Elija geboren! Een meisje! het eerste meisje in 75 jaar aan de kant van mijn man. Wat ontzettend bijzonder, en wat is ze prachtig, fijntjes en klein.


Haar eerste glimlach! 


Op vakantie ging Elke voor het eerst helemaal zelf los staan, aan de rivier. Steeds maar weer en telkens opnieuw oefende ze dit! 





Bakken doet ze net zo graag als haar moeder.



Picknicken zou iedere dag mogen. Dat is het echte leven!


Eerste dag met bril.


Heb ik iets gevangen? Vissen in de grote rivier was iedere keer weer een hele beleving en zorgde voor veel pret. Hoe klein de vangst ook was.




Kaarsen trekken doen we gedurende de adventstijd bijna dagelijks. Elke had de dikste. Hoe ze dit deed, we doopten allemaal evenveel, ik weet het niet. Dat ze het kan en heerlijk vindt was duidelijk.



Vandaag, helemaal jarig, zingend voor zichzelf: drie violen en de trommel en de fluit en de vlaggen hangen uit, want ik ben jaharig! Eindelijk is het dan zover en mag ik mijn verjaardag vieren.... 
Zo zong Elke de dag door. En wat is ze verwend! Haar cadeautafeltje heeft geen plek meer over. 
Ze wenste zich Roomtaart met aardbeien, aardbeientaart en chocoladetaart. Als versiering misschien marsepein?!
Alles was helemaal perfect en Elke is helemaal gelukkig. Ze kreeg van haar peettante een prachtig popje, met twee staartje en een te snoezig gezichtje. Ze noemt haar Pipi Linte! Ze heeft ook wel wat weg van Pipi Langkous.
Samen met haar Poppelijne moesten ze mee naar boven en mochten ze bij haar logeren. 
Gelukkig, dat is wat ons meisje vandaag was!
Heerlijk om haar zo te zien genieten, te zien stralen en lachen.

Marilke Jorinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten