Pagina's

zondag 15 september 2013

Opruimen, opruimen, opruimen

We hebben vandaag zo hard gewerkt, dat ik eigenlijk te moe ben om iets fatsoenlijks te schrijven. 
Het begon met de fietstocht naar de bakker voor verse "Belgische pistolets". Elke wil nu graag alles zelf fietsen, maar een helling zorgt voor veel oponthoud. Er zitten er twee op de weg heen, waarvan de tweede een vrij lange is voor kleine meisjes. Al het nieuwe wordt lopend of steppend afgelegd dus de heenweg duurde ruim een half uur, terwijl het in werkelijkheid tien minuutjes fietsen is. Maar Elke super trots!
Na een heerlijke knabbelstengel van de bakker (alleen voor kinderen helaas), fietste Elke plotsklaps de hele heuvel in een keer op in ras tempo. Boven op de berg was ze apetrots en racete vervolgens de berg af! Ook het bruggetje durfde ze op de terug weg op en af te fietsen, daarbij belandde ze bijna in de struiken maar wist nog net op tijd bij te sturen.
Onderweg meldde Elke mij (er fietsten wielrenners langs), "ik word later wielrenner denk ik. Dokter word ik zeker!"
De zon bleef onvermoeid schijnen vandaag en riep ons allen naar buiten. In de tuin werken vind ik verslavend.
We hebben 1 1/2 kliko aan heermoes geplukt en hebben hier en daar al voorzichtig gesnoeid (tips om er vanaf te komen zijn overigens zeer welkom, ik strijd al zeven jaar tegen dit hardnekkige onkruid/medicijn). Het gras is weer gemaaid, de "kikkervisjesvijver" is geleegd en opgeborgen, volgend jaar weer. Het zwembadje nu maar definitief weg geborgen, tot groot verdriet van de kinderen. We zijn nu ongeveer halverwege het tuinwerk.
Na de lunch werd er door de kinderen een trollenhuis gebouwd, en met kapla gestoeid.
Ik trok me terug op hun kamers om de kasten eens flink uit te mesten. Gisteren was ik op een tweedehandskledingbeurs (wat ik overigens erg leuk vind, het is een sport om mooie en goede kleding voor weinig te vinden, ik word er steeds beter in). Maar ja die kleding moet dan worden gewassen, en in de kasten terecht komen. De te kleine en de zomer kleding er uit. Dingen die de kleintjes nog aan kunnen moeten worden opgeborgen in de dozen achter de schotten, dan zijn er nog zakken voor deze en genen met kleding die hier niet meer gebruikt zal worden. En dan is er nog marktplaats waar nog van alles op moet.
En dat is wel een dingetje, daar ben ik niet zo goed in! Eerst al die foto's, dan alles voorzien van tekst, wat is een goede prijs? Het opsturen e.d.. Maar al doende leert men en misschien ga ik het ooit nog wel eens leuk vinden. Wie weet.
Bergen en bergen met werk verzet dus en dat na een zeer late avond, te lang het regenwormenspel gespeeld met vrienden. Was wel ouderwets gezellig!!

Hele fijne en productieve week toegewenst,
Marilke Jorinde



Geen opmerkingen:

Een reactie posten