Pagina's

zondag 10 november 2013

Het schemert al de wind hij waait....


Het schemert al de wind hij waait, geen sterretje aan de hemel staat. Sint Maarten draag uw licht vooraan, dat ik uw lichtspoor volgen kan.

Al twee weken hebben Seppe, maar vooral Elke het er over dat het Sint Maartenstijd is. "Nu gaan we bijna met onze pompoenen lopen, mama. Wanneer mogen we ze uithollen? Niet te vroeg want dan verschrimpelen ze". Zo ging dat maar door.
Gisteren kochten we onze pompoenen (niet al te groot, anders zijn ze te zwaar om te dragen, echter de grote pompoenen wilden ze het liefst!) en vandaag werden ze uitgehold. 




Elke en Seppe beiden hard aan het werk. Rein wilde ook en bracht gereedschap uit het speelkeukentje met zich mee, waarna hij heel serieus begon aan het uithollen van de grote pompoen, voor de soep.
Het eindresultaat mocht er zijn. Voor het eerst gewerkt met lino gutsjes. Wat een verademing. Voor het eerst een paard met Sint Maarten kunnen maken en niet alleen maar sterren en een boom, omdat Sint Maarten weer niet wilde lukken.
Mocht je thuis ook de geest krijgen bevestig dan voor het uithollen een bierdopje aan een stokje. Hiermee kan je heel snel en goed de pompoen uithollen nadat je de bovenkant er voorzichtig hebt afgesneden.


Ik ga gauw verder met haken want ik wil graag voor alle drie de kinderen een sjaal haken en ben pas net met de eerste bezig. Het is wel erg verslavend, iedere vrije minuut zit ik te haken. De steek die ik voor Elke gebruik is eigenlijk heel erg mooi geworden. Misschien dan maar vier sjaals, voor mezelf ook eentje.

Fijne week,
Marilke Jorinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten