Pagina's

zaterdag 21 december 2013

Kerstvakantie en lente schoonmaak

De titel is al vreemd, zo is het ook met het weer. Het lijkt wel lente!! De vogels kwetteren dat het een lust is en in de zon is het heerlijk! Soms zelfs lijkt het wel of je de lente ruikt. Vandaag zag ik de eerste katjes hangen en in onze tuin lijkt de seringenboom te denken dat het tijd is om te bloeien. Er komen voorzichtig bloemetjes aan. Daarnaast bloeit de witte kerstster weelderig en laat zien dat het eigenlijk winter is.

De sprieten bij het raam zijn zelf getrokken kaarsen die hangen te drogen.
O en wat heerlijk, eindelijk is het zover Kerstvakantie! Mijn eerste vakantie sinds de zomervakantie. We luidden hem in met ziek zijn, eerst mijn lieve man, nu onze kleine Elke, wie volgt nog?

Ondertussen wordt er driftig schoongemaakt, want door de drukte en alle fijne dingen is ons huis redelijk onder gestoft en liggen er overal hoopjes en stapeltjes met allerlei dingen. Eigenlijk was het leuk geweest om een voor en na foto te maken, maar daar heb ik natuurlijk niet aan gedacht. De komende dagen komen de boven verdieping en de zolder aan de beurt.




Ik had hele goede en toegewijde hulp.
Nu denken een aantal mensen misschien jeetje dat doe je toch in een paar uurtjes. Helaas nee, ik moet dan ook echt alles binnenste buiten keren, de kasten netjes vanbinnen en vanbuiten, maar meteen de kleren die te klein zijn of niet worden gedragen opruimen en uitdelen, speelgoed opbergen en vervangen door speelgoed wat al een tijdje op zolder stond te wachten enz.. Dus ja, de komende dagen tot maandag staan in het teken van opruimen, schoonmaken en gezellig maken, een frisse heldere winterwind door het huis.

Rein die houdt dan weer heel erg van uitladen als alles opgeruimd is.

In de Kapla mand druk bezig met uitladen/gooien van de Kapla.
Een tijdje geleden had ik het over sjaals haken voor de kinderen. Ze zijn intussen alle drie af en worden al flink gedragen. Ik maakte voor Rein ook een muts. Elke vindt hem zo leuk dat ze er ook eentje wil. Die is in de maak.
Ik ga proberen ergens deze vakantie het patroon voor de must en sjaals op te schrijven en te posten. Maar dat is iets heel nieuws en daar zit ik nogal tegen aan te hikken. Maar zelf vindt ik het maar wat leuk als ik op internet een fijn patroon vind en het leek me ook wel leuk om eens te proberen.

Mama, moet dit nu echt, ik ben aan het fietsen....


Fijne vakantie,
Marilke Jorinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten