Pagina's

zaterdag 4 januari 2014

2014

Dat 2014 een veelbelovend, sprankelend en mooi jaar mag worden voor iedereen!
Waarin je keuzes durft te maken, knopen door hakt en een weg mag vinden naar je eigen geluk, dat van je gezin en de mensen om je heen!


Wat zijn je goede voornemens? Wordt mij de laatste dagen met enige regelmaat gevraagd. En steeds weet ik het eigenlijk niet zo goed. Ik ben gelukkig! Een beetje cliché en klef misschien, maar zo is het wel. De keuze waar ik vorig jaar zo mee worstelde om deze tijd, doorgaan als leerkracht (wat ik een reuze leuk en interessant vak vind, waar ik helemaal mijn ei in kwijt kan)  of stoppen met werken en van huis uit iets doen, omdat ik zo ontzettend verlang om bij onze kinderen te zijn. Een keuze waarvan ik eigenlijk wel voelde dat ik hem al gemaakt had, misschien al wel een paar jaar geleden, maar hem niet durfde door te zetten. Zo iets moeilijks houdt me dit jaar niet wakker. 
Ik ben heerlijk thuis, bij onze kinderen en pas op op gastkinderen, die stilletjes ook een beetje deel worden van ons gezin en die ik nu, na twee weken van vakantie (waar ik overigens wel aan toe was en heel veel zin in had) toch wel begin te missen.
Wat ik wel gedaan heb deze vakantie, me ingeschreven voor de 10km op 9 maart in Den Haag. De city pier city. Mijn vader zegt dan heel leuk aan de telefoon , dat je 10km toch zo loopt, daar hoef je niet voor te trainen, maar ik moet dat wel, anders wordt het helemaal niets! En zoals bij mij past heb ik precies 10 weken de tijd om te trainen, geen ruimte voor blessures of denken van eventjes niet. Ik kan jullie vertellen dat ik toch wel enige druk voel!
Ik wil dit graag volbrengen, dus heb ik misschien toch wel een klein voornemen dit jaar.Verder hoop ik dit jaar jaar zo gelukkig te zijn en blijven als het einde van 2013!

Met Kerst kreeg ik van lieve schat een zelfgemaakte kerststal. Hij is prachtig geworden en Maria en Jozef zijn heel blij dat ze dit jaar een dak boven hun hoofd hebben.


Het begon in ieder geval goed, 2014, ik ben al heel erg lang aan het sparen voor een Kitchen Aid. Tja als je dan stopt met werken (vast werk) dan schiet het natuurlijk niet zo op. Maar de belastingdienst had een verrassing voor ons in petto. En eindelijk staat hij te pronken in de keuken!!! De ontzettend lieve winkelmevrouw gaf me bovenop de extra's die ik al meekreeg nog een boek over zuurdesem mee. Ik heb meteen een gat in de nacht gelezen en heb nu mijn eerste helemaal eigen zuurdesemstarter gemaakt. Vannacht staat de zuurdesem zich te ontwikkelen en morgen bak ik een Levainbrood!!


Een goed begin van het nieuwe jaar toegewenst!
Marilke Jorinde




Geen opmerkingen:

Een reactie posten