Pagina's

zaterdag 5 oktober 2013

Appelmoes en piraten


Eerst moet ik sorry zeggen. Het recept van de cheesecake met bosbessen moet nog even wachten. De foto's waren echt niet te gebruiken. Ik ga hem dus speciaal voor de foto nog eens maken. Nu vind ik dit helemaal geen straf want hij was erg lekker. Nog even geduld dus.



Oma bracht een hele zak vol met heerlijke rijpe appels mee. Samen met de kinderen maakte ik er appelmoes van. We hebben er drie keer van kunnen eten. En gelukkig maar want ze vonden hem zo lekker dat 1 keer opscheppen niet genoeg was.



Seppe kreeg een heleboel cadeautjes voor zijn verjaardag. Waaronder een piratenpak. Ik maakte het pak zelf. Stoer, als een echte piraat, maar zonder doodshoofden en uit katoen. Ik hoop spoedig uit te vinden hoe ik een patroon kan tekenen op de computer met een werkbeschrijving (nu 5 dec. eraan gaat komen misschien leuk om zelf te maken voor de kinderen). Hier alvast foto's van een gelukkige piraat. En ja een hele trotse moeder dat het toch maar gelukt is, het pak, en wel met een eigen gemaakt patroon!



Vandaag een hele leuke dag gehad. Mijn schoonmoeder nam mij en mijn schoonzus mee om glazen sieraden te maken (samen met twee zussen en een schoonzus van haar en de dochter van een van haar zussen). Het was erg gezellig. Eerst met de fiets door het bos naar België, Berendrecht, om daar heerlijk de hele dag te fröbelen en verwend te worden met een uitgebreide lunch, bonbons en taart. De sieraden zijn nog niet af, de haakjes moeten nog worden bevestigd, maar ik zal ze zeker laten zien. Was echt de moeite waard. En wat een lieve mevrouw, die alles verzorgde.

Nu morgen nog 5km rennen op de Singelloop van Breda. Ik heb goede hoop.

Fijn weekend!
Marilke Jorinde

Geen opmerkingen:

Een reactie posten