Pagina's

dinsdag 20 augustus 2013

Droomhuis, oneindig project en rozijnenwafeltjes

Dit weekend wandelden we weer in ons favoriete bos. Het is er sprookjesachtig mooi en heel erg rustig. Je komt haast nooit iemand tegen. De rododendrons zijn er reusachtig en omringen een lange smalle vijver. Ditmaal kwamen we met een missie. We liepen langs een piepklein huisje met een prachtig schots en scheef schuurtje. Ons droomhuisje!! Het ligt werkelijk zo idyllisch, middenin het bos. De tuin ligt aan een weitje en het staat vlakbij het huis van een heuse Barones. Het lijkt zo uit het verhaal van Hans en Grietje te komen. 
Het staat leeg en we hebben een brief geschreven. We dromen heerlijk verder (mijn man is wat realistischer in dit soort dingen dan ik) en wie weet kan ik jullie ooit ons huisje in het bos laten zien....
De wandeling duurde langer dan gepland. We raakten een beetje verdwaald. Dank aan de GPS op de mobiel van vrienden van ons die mee wandelden.



Sinds een tijdje ben ik bezig aan een enorm haakproject. In de breiwinkel op zoek naar wol om het deken van mijn jongste af te kunnen maken stuitten Elke en ik op een heleboel katoen. Het lag daar netjes geschikt op kleur, een heuse kleurenwaterval. De betreffende wol was er niet. Het katoen wel. Elke zei dat ik ook best een deken voor haar kon haken. Voor op haar nieuwe kamer. Ze koos haar favoriete kleuren en ik ben enthousiast aan de slag gegaan. 



De nieuwe kamer heeft ze ondertussen. Ze slaapt nu ook op zolder samen met haar grote broer. Alleen het dekentje nog niet. Ik moet ongeveer 200 lapjes haken en zit nu op een vierde. Ik ben heel benieuwd of ik het deze winter af ga krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.


Rozijnenwafeltjes

Recept:

Ongeveer 30-40 wafeltjes
500g bloem of volkoren meel
250g zachte boter/margarine
3 eieren
een handje geweekte rozijnen
100g rietsuiker, dadelstroop of ahorn siroop
2 tl bakpoeder of wijnsteenpoeder

Mix de boter en het zoetmiddel met de mixer.
Voeg één voor één de eieren toe en mix ze goed door het boter mengsel.
Voeg de bloem, het wijnsteenpoeder en de rozijnen toe.
Meng en kneed alles goed tot je een vrij stevig deeg krijgt.
Warm je wafelijzer op en smeer het in met wat zonnebloemolie.
Schep steeds een flinke tl beslag op de linker -en rechter kant van het ijzer. Je bakt dus twee wafeltjes tegelijk.
Deze wafeltjes gaan tijdens ons vieruurtje altijd als warme broodjes.

Tot gauw,
Marilke Jorinde

1 opmerking: